zaterdag 17 november 2012

Bel (vroeger Taru)


Hallo,

Hierbij enkele foto's van Bel (vroeger Taru, referentienr. 5266), nu al 6 maanden deel van ons gezin.

Ze heeft een typisch Boxer-karaktertje: waakzaam, gek van kinderen en vriendelijk tegen iedereen. Altijd grappig; als onze andere hond Bo naar buiten loopt, keert zij halfweg terug om dan voor ons te gaan zitten om te zeggen: "Hé, kijk eens hoe ik over jullie waak!" Leuk om te zien is ook het spelletje 'Nu is het mijn beurt om voor de stoof te liggen'. Bo fixeert haar dan en kijkt vervolgens naar ons om te zeggen: 'nu is 't mijn beurt'. Ze maakt dan altijd grappige geluidjes en meestal lukt het haar dan om van plaats te ruilen. 

Haar bijnaam is Belleke Duracelleke (en ik denk dat ze op zonne-energie werken): ze is altijd bezig met een speeltje en dan liefst samen met Bo, dan kan ze echt dartelen als een veulen. Als we gaan wandelen in het bos, lopen ze altijd los en wijkt Bel niet van Bo's zijde. Ze luistert echt ongelooflijk goed naar Patrick! We hebben een grote, omheinde tuin met daarachter het bos: als we in de tuin zijn en de poort openstaat om de kruiwagen leeg te maken, zal ze nooit het bos ingaan zonder Patrick of mij. Haar lievelingsplaatsje in onze tuin is zeker en vast de vijver. Ze is dol op water, maar zwemmen? Oh nee, zelfs niet om haar balletje te gaan halen!

Hoe langer ze bij ons is, hoe meer trekjes ze krijgt van onze vorige Boxer Mona. Dan zeg ik altijd: "Hé, krijg je instructies van Monie uit de hondenhemel?" Dan kan ze zo kijken van: "Hé, hoe weet jij dat?!".'s Avonds moet ze altijd aan mijn voeten kunnen liggen en dan gaat ze eens met haar kopje op baasjes schoot liggen om te tonen dat ze hem zeker niet vergeten is.

En eten, ja, welke hond is daar niet dol op? Van ons krijgt ze droogvoer en sommige dagen iets extra erbij. Als dat de volgende dag niet zo is, dan kan ze echt een voor een de korreltjes uit haar kom gooien. Grappig met die lodderlipjes! 

Het enige waar ik mee kan eindigen, is dat we heel blij zijn dat we voor adoptie zijn gegaan en zo een hondje gelukkig hebben gemaakt, en zij ons. Ik raad het echt iedereen aan, ook mensen die een pup willen kopen: maak er eentje gelukkig, ze zijn je zo dankbaar!!!
  
Groetjes
Patrick, Boke, Belleke Duracelleke, Inge en de kids


chloverh's Bel album on Photobucket



Geen opmerkingen:

Een reactie posten