maandag 7 januari 2013

Karley (Ulysse)

Hierbij een zestal foto's van Ulysse genomen op een regenachtige en koude namiddag in het Openluchtmuseum in Antwerpen.  Een beetje tegen zijn goesting, want hij houdt niet van nattigheid.Zoals je kunt zien heeft hij een maatje: de oude Bull Terrier van mijn vriend.  Ze komen heel goed overeen en spelen - bulletjesgewijs uiteraard - nogal brute spelletjes, waar wij op tijd en stond paal en perk moeten aan stellen.

Met andere honden, vooral met reutjes, zijn er soms wat problemen. Maar hij begint te beseffen dat wanneer hij een andere hond ziet en niet van zijn oren maakt, hij een koekje krijgt. Het heeft wel een tijdje geduurd voor hij het doorhad, maar het is gelukt, of toch bijna.


Het  is echt een lieve en rustige  hond.  Zijn lievelingsplekken hier in huis zijn de sofa en het voeteneinde van het bed.  Wanneer er gekookt wordt, is hij uit de keuken niet weg te slaan. En hij eet alles, tot rauwe groenten toe.  Wat ik echter raar vind, is het feit dat hij nooit water wil drinken. Ik geef hem nu elke dag een tasje bouillon; dat lust hij wel en zo heeft hij toch genoeg vocht binnen.


Hij rijdt graag mee met de auto en gaat heel graag mee wandelen om daarna een uitgebreid dutje te doen. Een echte slaapkop.


Ik heb mij al dikwijls afgevraagd of Ulysse soms een Engelstalig baasje heeft gehad gezien zijn niet zo courante Engelse naam en het feit dat hij vanaf het begin de bevelen "sit" en "stay" 
verstond zonder dat ik het hem geleerd had.  Andere bevelen ken ik niet in het Engels, maar als ik hem "a good boy" noem, reageert hij al kwispelend.

Ik hoop dat zijn vorig bazinnetje hierbij volledig gerust kan zijn over het  lot van Ulysse.  Indien ze het graag heeft, stuur ik later wel nog eens een paar foto's.


Vriendelijke groetjes
Amélie

chloverh's Karley album on Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten