maandag 3 december 2012

Gus (vroeger Mushy)

Beste,

Mushy, die nu Gus heet, is op elk gebied een prachtige hond. Superzacht van karakter, lief, zo ongelooflijk gevoelig en met een enorme will to please. 

Gus moet echt met heel veel liefde en zachtheid behandeld worden. Hij is heel onzeker en dit was al te merken toen ik hem ging ophalen in Zaventem. Hij was zo bang en lag steeds op zijn rug in volle overgave. Tijdens de rit naar huis lag hij te slapen en dit heeft hij de volledige nacht  zonder onderbreking gedaan. De volgende ochtend was voor hem heel boeiend. Hij moest met zoveel kennismaken; de tuin en de weide, de ezel en de pony, de kippen en de drie katten. Dat was zo vertederend en leuk, hij zag er zo gelukkig uit en ik voelde zo zijn angsten wegtrekken. Ook in huis was hij na twee dagen zindelijk. Gus is heel verstandig en leert elke dag bij. We gaan naar de hondenschool, hij doet het daar heel goed en is heel verdraagzaam tegenover alle andere honden. Iedereen smelt voor zijn zachte aanblik en hij is ook nog zo mooi!

Ik was zo tevreden over jullie werk en organisatie dat ik twee maanden later een tweede hond geadopteerd heb, Tayson, die ik Gaston noemde. Hij was ook zo’n prachtkerel. Ook zo rustig en zacht en trouw. Gus en Gaston kwamen zó goed overeen. Gus was in de wolken met hem…en ik ook. Toch heb ik een hartverscheurende beslissing moeten nemen: Gaston kon hier onmogelijk samenleven met de drie katten. Ik heb, denk ik, alles geprobeerd wat ik kon, ook professionele hulp gevraagd. Misschien heb ik het verkeerd aangepakt, maar de situatie werd steeds ingrijpender en de onrust voor iedereen onleefbaar. Via een kennis is Gaston geplaatst bij een gezin dat naar mijn mening heel lief en zorgzaam voor hem ging zijn. Achteraf een grote vergissing van mij. Ik heb hem weer opgehaald en nu is hij bij een opvanggezin waar hij het heel goed stelt en ik hoop, uit de grond van mijn hart, dat hij zijn perfecte thuis vindt (noot: Tayson heeft ondertussen zijn gouden mand gevonden).

Voor Gus was het ook weer een enorme aanpassing zonder zijn sterke vriend, maar ook dit heeft hij goed verwerkt. Hij is nu 11 maanden oud en weegt 33 kg. Gus is mijn beste vriend en ik ben zo trots op hem… . Ik wil jullie allen heel erg bedanken voor het prachtige werk dat jullie verrichten en jullie groot hart voor dieren.

Hierbij enkele foto’s van Gus en Gaston

Beste groeten
Martine


chloverh's Mushy album on Photobucket


Geen opmerkingen:

Een reactie posten