woensdag 7 januari 2009

Vrijwilligster worden en adopteren.

Ruim een jaar geleden bezocht ik de website van ACE-SHIN en heb ik mij direct aangemeld als vrijwilliger, mijn man zo gek gekregen me daarin te steunen en waar nodig te helpen. Na een poosje, zelfs ondanks onze eerdere afspraak het bij onze twee malthezers Kayla en Aycha te laten, toch nog een hondje te adopteren op voorwaarde dat mijn man mede kon beslissen welk hondje het zou worden. Samen kwamen we tot de keuze we gaan voor Dushy. SHIN vrijwilligers gebeld voor informatie hoe het adopteren in zijn werk gaat en ook niet onbelangrijk wat voor karakter Dushy heeft. Want hij moest wel passen bij onze malthezers en de poes. Na wat heen en weer bellen en mailen, we kunnen Dushy adopteren. Dan dus ook maar gelijk reserveren en afwachten wat het vooraf bezoek adoptanten zou opleveren.





Zo maakten we even later kennis met Jacoline de Boer als bezoekster adoptanten.
Nadat alle formaliteiten betreffende het adopteren waren gepasseerd spraken nog met haar over de organisatie, het vrijwilligerswerk en El Refugio. Na een paar weken komt het mailtje, 29 mei 2008 om ca. 18.00 uur aankomst Dushy op vliegveld Zaventem.
In de namiddag 29 mei 2008 dus richting Brussel om Dushy op te halen. Een belevenis apart hoor. Alle adoptanten vol emoties de hond(en)jes nog in de vlucht kooien bekijken, foto’smaken, ze helpen bevrijden en dan die van jezelf opvangen. Na een hoognodig plasje, verder kennis maken met de nieuwe baasjes. Dushy kon het niet beter uitdenken dan door mijn man maar gelijk de nodige zoentjes te geven. Kan bij hem dus geen kwaad meer doen, de boef. In de auto de rit terug naar huis eerst proberen op de achterbank, nou dat beviel hem niet. Zat binnen de kortste keren voorin op schoot. Een tip voor volgende ophalers, neem een lekkere spuiter parfum mee voor de terugreis. Thuis gekomen allereerst in bad drie keer wassen, daarna kennismaken met onze hondjes, poes en visite. Heel lief en bedeesd dus geen probleem. Nog even uitlaten en dan is het al nacht en dus naar bed met een heerlijk gevoel. Dushy heeft weer een thuis en wij een lieve hond er bij.

Annie van Iwaarden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten