maandag 1 december 2014

Zo blij met onze Alizee !

Hallo,

Ik ben echt supercontent met Alizee, 't was geweldig om te zien hoe snel ze zich thuis voelde.
Ze ging vlot in m'n auto toen ik haar had opgehaald en lag de hele tijd rustig op haar bedje, eens thuisgekomen was ze superlief tegen mijn huisgenoten en het andere hondje dat hier woont (een zeer lui en rustig Stafford-teefje van 10.5 jaar).
Dan zijn we naar de losloopweide gegaan waar ze enthousiast speelde met de andere hond en ook telkens weer naar mij kwam gelopen, ze was redelijk georiënteerd op mij van in het begin. Ze kwam als ik haar riep, ze luistert naar "zit" in het Spaans. De dag erna moest ik werken en ik had een beetje schrik dat dat een probleem ging zijn maar ze was zeer braaf, ze is superblij dat ze in de zetel mag liggen (in het begin wou ze er niet meer uit). En ze lag er de hele dag als ik weg was, als er iemand passeerde zei ze eens goeiedag en ging dan weer gaan liggen. Ze heeft nog maar een ongelukje gehad, voor de rest altijd alles buiten, ik beloon haar ook als ze buiten haar behoeften doet, de eerste dagen moest ik haar altijd een 30/40tal minuten los laten lopen in de losloopweide voor ze iets deed, maar nu houdt ze haar al niet meer in.

't Is echt een scheeteke, ik had het niet beter kunnen treffen. Soms stelt ze zich hier nu wel wat tegen het Stafford teefje ( i.v.m. "haar" zetel, eten of drinken) maar daar wordt aan gewerkt, ze stopt ook snel als ik of een huisgenoot ingrijp(t), een luide stem is genoeg, ze doet enkel wat fel maar heeft een klein hartje.
Ook bij mijn beste vrienden en hun kindje (een stoere meid van 2.5 jaar) en kat was ze zeer voorbeeldig, superlief tegen mijn petekindje en geïnteresseerd maar zeer voorzichtig en het zelfde tegen de kat. Ze loopt flink los van de leiband in de natuur en geniet daar erg van, (ik heb haar al zien reageren op luide geluiden en knallen van een bouwwerf en ze bleef kalm, dus ik vertrouw erop dat ze niet schrikt en plots wegloopt.. je weet nooit natuurlijk..)komt steeds weer hallo zeggen, speelt, snuffelt, rent en zwemt (op een warmere middag een paar dagen terug althans, vandaag liet ik haar niet in het water, 't begint wat kou te worden voor een hondje dat net van het zuiden van Spanje emigreerde:)
'k Ben echt verbaasd dat ze zich zo goed gedraagt, 'k had me op veel meer "werk" voorbereid: opvoeden, opkuisen, op het gemak stellen, maar alles gaat vlot en vanzelf. Ik had haar even graag gezien als ze wat moeilijk was maar 'k geef toe dat het wel leuk is zo.

Dus, kortom, ik en Alizee zijn zeer gelukkig dat we elkaar gevonden hebben!!

Ik zou nog eens iedereen van de organisatie willen bedanken om haar op te vangen, jullie leveren prachtwerk!
Als je wil mag de deze mail ook aan de andere medewerkers die willen weten hoe het met Alizeetje gaat, laten lezen.

Veel groetjes en bedankt,

Thomas








Geen opmerkingen:

Een reactie posten