woensdag 19 december 2012

Verslag bezoek aan de refugio

Hallo,

Ik heb een unieke ervaring achter de rug, namelijk 10 dagen Spanje met als hoofddoel naar de refugio gaan, mijn eerste bezoek aan de refugio bovendien.

De eerste week was ik er samen met 3 ervaren ACE-mensen, Viviane, Elke en Joke, en kon ik heel wat opsteken van hun tips. Daarbij komt nog dat ik de 1ste dag al gelijk “geadopteerd werd” door een bewoner van de refugio: Rinus. Net zoals mijn dochter 7 jaar geleden, kwam ook ik niet met 2 voeten terug, maar met 6.

Rinus is nu bij ons thuis, samen met Orlando (die ons al 1 jaar heel gelukkig maakt), Luna (al 7 jaar hier vanuit een Spaans asiel) en Yucca (de enige Vlaamse, oudere dame van de hondenclub). Rinus voelde zich meteen thuis. Hij is nog wel wat angstig voor al het onbekende dat hij hier ontdekt, maar hij wordt heel goed geholpen door Orlando, die hem al leerde waarvoor zo’n piepspeeltje dient en wat hij ermee moet doen. Apporteren zal Orlando hem ook wel leren, daar is hij immers een expert in!

De eerste 5 dagen in de refugio waren niet gemakkelijk voor de mensen én nog veel minder voor de dieren. Het was net alsof de zondvloed begonnen was: stortregens, onweer, zware regenbuien: het water kwam van alle kanten. We liepen daar tussen al die honden als een stel verzopen katten. Rubberen laarzen en extra regenjassen waren dan ook vlug gekocht.

Ik heb van die dagen een kort fotoalbum samengesteld. Op die foto’s zie je nog net het technisch hoogtepunt van ons verblijf: op 15 november begonnen de boorwerkzaamheden voor het aanleggen van een extra waterput! Ik heb ook al enkele foto’s geplaatst van Rinus in België samen met onder andere de andere Spanjaarden hier in huis.

Hartelijke groeten,
Ciska


chloverh's Bezoek refugio november album on Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten