maandag 10 december 2012

Moon en Andromaca

Het is nu bijna 6 maand geleden dat Moon en Andromaca bij ons thuis aankwamen.
Stilaan beginnen ze hun draai bij ons te vinden. Andromaca hebben we wel een andere naam gegeven; nu is het Maya.

Ze kwamen beiden uit een andere regio, maar vanaf het begin zijn ze dikke vrienden. Moon is nog een jonge, speelse hond. Als ik hem buitenlaat, loopt hij zoals een zot rond in de tuin. Ik heb hem zelfs geleerd om te apporteren. Hij doet niets liever dan achter een tennisbal aanlopen.

Ongeveer 3 maand geleden ben ik met Moon naar de hondenschool gegaan. Ondertussen zijn we al gevorderd tot de B-klasse en waarschijnlijk gaan we deze maand nog naar de C-klasse. Het is dan ook een heel sociale hond die makkelijk te trainen is. Om hem in conditie te houden, neem ik Moon vaak mee als ik ga lopen.Tochten van een uur of meer zijn voor hem dan ook geen probleem. 

Maya is een kleine maar vinnige dame. Ook zij is verzot op een tennisbal; ze doet niets liever dan met de bal in haar mond door de tuin lopen. De bal halen ziet ze echter niet zitten. Ze heeft liever dat je haar achterna loopt en haar bal probeert af te pakken. Wel een grappig zicht om zo’n kleine hond met een grote tennisbal in haar mond te zien rondlopen. ‘s Avonds heeft Maya een vaste plek bij ons in de zetel. Dan ligt ze gezellig tussen ons.

Moon en Maya zijn niet meer weg te denken in ons huis. We zouden ze voor geen geld van de wereld terug willen afgeven.

Vriendelijke groeten.
Tom

chloverh's Moon en Andromaca album on Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten