woensdag 18 mei 2011

Lieve Fabienne,

Graag wil ik je wat vertellen over mijn Shin honden.

Twee jaar geleden na het overlijden van mijn asielhond uit Brussel (heel lieve
hond) ging ik op zoek naar terug een asielhond gewoon omdat het zielig is deze
onmondige dieren die meestal een miserabel leven achter de rug hebben, te
adopteren.
Ik weet niet hoe maar ik kwam toevallig op de ACE SHIN site terecht en het
besluit stond vast ik zou er eentje van hen een gouden mandje geven.
Dit gebeurde heel vlug want als ik iets wens moet dit zo vlug mogelijk
verwezenlijkt worden.
Huisbezoek volgde en .........goedgekeurd, de dame die het huisbezoek deed was
in de wolken en ik ook. Alles werd perfect afgehandeld.

Lieveling nr.1 kwam toe met een stuk uit zijn oor gebeten, gebeurd in het
dodenstation. Een maand later nr. 2, een oudje, met een grote wrat op haar oog,
welke statusbewuste mensen willen nu zo'n honden ? Voor mij "prachtdieren"

Telkens naar de dierenarts om de chip te laten registreren en weet je wat die me
zegde ? Zelden kregen ze honden met zo'n volledig paspoort binnen met
onderzoeksresultaten en inentingen. Wat fijn toch !

Of het nu mishandelde dieren zijn uit België of Spanje of andere landen, ze
hebben allemaal recht op een waardig bestaan dat is mijn visie.

Men moet niet zeggen dat er opgepast dient te worden met asielhonden, wij hebben
al van kindsaf asiel of verloren honden gehad en altijd heel lieve vrienden
hieraan overgehouden met een eeuwige vriendschap.

Mijn Zino (alias Turic) is een prachthond, lief, aanhankelijk en zo dankbaar en
Nony is mijn schaduw, nu nog na hier reeds twee mooie jaren te zijn. Mijn dieren
zijn voor mij heilig en ik krijg er ook enorm veel voor terug, heel veel liefde
en zo onvoorwaardelijk.

Zovele mensen zweren bij een "rashond", moet mooi zijn dat ze er mee kunnen
pronken en zeker een stamboom hebben en ik, ik ben zo fier dat ik kan pronken
met mijn asielhonden van Ace of andere asielhonden of verloren.

Verleden jaar ben ik in mijn ééntje naar de "refugio" gekomen om enkele dagen te
helpen, heb heel veel geweend om al die ellende (weet je nog wel zeker) heb je
toen ook heel goed leren kennen en bewonder je enorm voor alles wat je voor hen
doet. Je weet nog wel toen we stopten op de autostrade om een klein teckeltje te
vangen die zomaar op de drukke baan liep en de brug wou afspringen, weeral één
erbij en vooral "gered". Waarom zou dit niet mogen ? Dat we die dag honden
gingen ophalen die dreigden een verdrinkingsdood te ondergaan, er op het laatste
moment nog eentje meenamen, uit het raam geworpen van een auto met als gevolg
een gebroken pootje.

De honden bij jullie zijn allemaal zo lief, zo verzorgd en hunkeren zo hard naar
een "gouden mandje".


Toen ik van mijn vierdaags bezoek aan de refugio terugkwam ben ik een hele week
emotioneel een wrak geweest, heb er nochtans een fijne herinnering aan
overgehouden dat ze door "jou" gered en veilig zijn. Ik weet verdomd goed
waarover ik spreek, ben geen jonge vrouw meer en heb genoeg ervaring en
levenswijsheid meegekregen en vooral respect voor elk levend wezen.

Blijkbaar zijn er mensen die niet in deze "goedheid" geloven, maar we vechten
door en staan zoals zovelen achter je.

Ik begrijp niet waarom er in de media zulk wraakartikel verschijnt, waar een
(v)echtscheiding al dan niet kan toe leiden, dit is bedoeld om de persoon in
kwestie de duvel aan te doen en emotioneel te kraken. Allemaal "sensatie"! Doet
de oplage stijgen, heb nog nooit "Dag Allemaal" gekocht en zou ook niet weten
waarom ik er geld zou aan spenderen.

Ze kraken nu degenen die het zo broodnodig hebben "de honden" en "jou", dit kan
men niet tolereren.
Een vriendin "redactrice" (NIET bij dit rioolblad) heeft het artikel naar me
doorgemaild.

Deze vriendin citeerde me ook dat media aandacht goed is, als eerlijkheid in
toelichting, verwoording, correcte afspraken...........nageleefd worden.

Lieve, onvermoeibare Fabienne, blijf aub doorvechten voor deze dieren, ze
verwachten jouw hulp zo hard !!!!!!!!!!!!!!!!!

Heel veel lieve groetjes

Eliane

Geen opmerkingen:

Een reactie posten