zondag 8 februari 2009

Puli vertelt over:hondenhalsband actie-de laatste stunt van Leon en DVD Dagboek van Shula

Gisteren was het me daar alweer een drukke dag. Aan de reacties te zien begint het erop te lijken dat je binnenkort alle geadopteerde SHIN honden gaat kunnen herkennen aan hun indianenhalsband. Onze kids mogen hun handjes insmeren. Terwijl iedereen naarstig aan het werk was moest El Leone het zonder 'aandacht ' stellen. Maar daar heeft hij dan weer iets op gevonden. Je moet weten dat mijn baasjes vroeger een klein hondje hadden, de Fritz. Dat was een sukkelaartje die ze op de straat half gewurgd gevonden hadden. Dat was een bastaardeke ,zo'n beetje kruising tussen een Schipperke en God weet wat. Na 16 gelukkige jaren moesten ze hem laten inslapen. Dat ventje zijn einde betekende meteen het begin van het SHIN- avontuur. 'MOI',dus. Nu , dat kleine hondje had zijn eigen deurtje om naar de tuin te gaan. Zo'n piepklein luikje. Plots werden wij allemaal opgeschrikt door een geweldig gestommel. En Jawél, hing de Leon zich daar toch met zijn dikke achterste door te wriemelen. Achteruit kon hij niet meer....wou hij ook niet meer. Hij moest en zou erdoor en tot ieders verbazing lukte het hem ook. Ik kan dat niet,hoor. Het enige wat erdoor kan is mijne snuit. Leon's escapade duurde bijna 2 minuten ,maar hij had er een geweldige lol in. En dat spelletje heeft zo'n hele tijd geduurd,binnen....buiten...binnen. Mijn vrouwke had voor alle zekerheid maar een zaag klaargelegd ingeval hij klem zou komen te zitten. Toen 's avonds iedereen weg was zette mijn vrouwke zich in de zetel ,ikke zoals gewoonlijk naast haar en samen hebben we de DVD van SHULA'S DAGBOEK bekeken.Linda Van Steen heeft die ons eventjes geleend. Ik heb daarop enkele oude bekenden teruggezien. Dat was leuk. Maar wat mijn vrouwke ervan vond was me nog niet helemaal duidelijk. Ik hoorde ze plots sniffen en naar zakdoekjes grijpen en even daarna hoorde ik ze hardop lachen. Knoop daar maar touw aan vast. In ieder geval, toen de film uit was kreeg ik een boel knuffels van haar en ze zei:" Dat moéten de kids zien. Volgende zaterdag is dàt het eerste wat we gaan doen!". Amai, ik zal maar een pak keukenpapier klaarzetten zeker?
Voor al mijn vier-voetige en twee-voetige vrienden een dikke knuf en snuf!
Tot wederenschrijfs
Puli

Geen opmerkingen:

Een reactie posten