woensdag 18 februari 2009

Puli over........Koppen (TV1)

Ik heb geen stamboom!
Ik heb wel een eigen boom in mijn tuin........Leon ook!
En ik ben blij!
Ik ben blij dat mijn buik niet over de grond MOET slepen!
Ik ben blij dat mijn hersenpan groot genoeg MAG zijn om mijn slimme hersenen te bevatten!
Ik ben blij dat ik een lange snufferd MAG hebben waar ik alle
geurtjes van mijn hondenvrienden kan mee opsnuiven!
Ik ben blij dat ik de kop van een retriever en het achterlijf van een dikke voorvader MAG hebben!
Ik ben blij dat geen enkele tweevoeter kan bepalen hoe ik eruit MOET zien!
Ik ben blij dat ik een LEKKERE,GEZELLIGE, DIKKE ,LIEVE, ZWARTE BASTAARD BEN !
Blije knuf en snuf aan alle bastaarden waar ook ter wereld,
van Puli
p.s. en kom me nu niet vertellen dat de stamboekkwekers in België 'koosher' zijn, want dan ben ik niet meer blij!

4 opmerkingen:

  1. Die zijn niet koosjer Puli, maar het is niet zo erg als in Engeland.
    Er zijn ook nog fokkers die het goed menen en erg hun best doen om evenwichtige en gezonde viervoeters te kweken. Maar dat wordt niet altijd goed ontvangen en dikwijls geven die mensen er de bui aan omdat het zo'n corrupte boel is. Al spant Groot-Britannië hier wel de kroon hoor. Nu een stamboom is eigenlijk alleen maar interessant voor de fokkers, want het zegt niets over het karakter en de gezondheid vn de hond in kwestie. Wat er in Engeland gebeurt is ronduit misdadig, en de meesten weten daar blijkbaar niet wat genetica en kynologie is.En het gaat jaaren duren om dat terug in goede banen te leiden, als ze al iets ondernemen. Maar ze gaan over lijken en deinzen voor niks terug om die ene felbegeerde titel te winnen.
    Want elk dier is mooi en uniek, en daar kan geen enkele stamboom kan daar iets aan veranderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Allemaal,

    Ik heb het programma gemist, weet iemand hoe ik het alsnog kan zien?

    Groeten van Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, hier is de integrale uitzending, maar zonder ondertiteling. Er is in koppen niet alles uitgezonden, dus kan je hier alles beijken

    http://www.dailymotion.com/relevance/search/pedigree%2Bdogs%2Bexposed

    succes


    Connie & Tommeke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Connie en Tommeke,
    Bedankt en ik ga vanavond kijken.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen