maandag 5 januari 2009

Loeka


Lieve allemaal,

na de leuke verhaaltjes die ik meestal kan neerzetten op de blog, is het vandaag helaas tijd voor een minder goede mededeling.

Ik ben net naar de DA geweest met mijn Loeka, omdat ze een gezwel heeft op haar bovenlip.

Mijn kleine meid was als de dood voor Joris, mijn DA. Op zo momenten zie je wat ze echt heeft mee moeten maken... een vreemde man die zomaar aan haar lip wil foefelen, dat is net iets teveel van het goeie... ondanks haar schrik heeft ze zich voorbeeldig gedragen, zoals altijd.

De diagnose was als een kaakslag recht in mijn gezicht, Loeka heeft een vorm van kanker. Joris zegt dat het goedaardig is, en dat het een geluk is dat we er snel bij zijn, want het is een histiocytoom, woekering van cellen, en het moet weg. Ik krijg het bijna niet over mijn lippen en als ik het wil typen, verkrampen mijn vingers bijna, mijn gemoed schiet vol als ik eraan denk, maar we moeten het onder ogen zien. We zijn onmiddellijk gestart met de behandeling, eerst medicamenteus, en als dit niet helpt, moet hij haar opereren... Voorlopig is er geen reden tot paniek volgens Joris, en als het weggaat met de medicatie, zal het nog wel meevallen. We moeten natuurlijk ook opletten dat de pillen haar immuunsysteem niet aantasten, want met haar Leishmania zou dat gevaarlijk kunnen zijn. Ze krijgt dus speciale medicatie, die geen kwaad kan voor de Leishmania. Die moet ze 15 dagen innemen, en dan zou het gezwel moeten verminderd zijn.

Ik heb het erg moeilijk, ik ben zo bang om haar te verliezen, maar daar weiger ik aan te denken, Loeka is van mij en ik geef haar niet af. Niemand zal ons uit elkaar halen, daar zal ik eigenhandig voor zorgen!! Zij en ik...daar zijn geen woorden voor. Op het werk lachen ze met mij als ik zeg dat ze mijn kind is, mijn alles, mijn grootste droom die realiteit is geworden, vrienden verklaren me gek als ze me met haar zien, maar wij weten het allebei, en wie goed kijkt, ziet het misschien ook, maar voelen...nee, voelen, dat doen wij alleen, zij en ik, wij zijn één, we horen bij elkaar. Ik hou jullie op de hoogte, en ondertussen, zal ik nog beter voor haar zorgen, zal ik haar nog meer vertroetelen en liefhebben, zal ik haar nog meer laten voelen dat ze mijn hemel op aarde is, en zal ik ervoor zorgen dat dat gezwel verdwijnt als sneeuw voor de zon!!!

Zoals Fabienne altijd zegt; "You can't win every battle... maar deze gaan we winnen!!!!"

Liefs van Jolien en Loeka

11 opmerkingen:

  1. We duimen allemaal mee dat de medicamentjes werken!!!

    Luca, Charra & Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is erg!
    Wij wensen je veel sterkte en moed toe.
    Wanneer je DA zegt dat er nog geen reden is tot paniek,dan denk ik dat alles, mits goede zorgen,in orde zal komen. En dat Loeki goede zorgen van je krijgt dààr zal niemand aan twijfelen.
    Stevige groeten van Aice en de NAIS kids

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Jolien,

    Wij wensen je veel sterkte met Loeka !

    Ook voor U en Ace Shin wensen we een gelukkig Nieuwjaar.

    Groetjes van de adoptieouders van Prada.

    Rudi en Marga Ivens

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jolien,

    Heel veel sterkte voor jou en Loeka. Met zoveel positieve energie moet dat zeker lukken. Ze zeggen toch dat het psychologische bijna even belangrijk is als het fysische hé , dus uw Loeka zal zeker voelen dat jij er bent om samen met haar te vechten.
    Ik begrijp goed dat het je grote droom was om Loeka bij je te hebben, die is waargekomen.... sinds mijn Molly hier is, voel ik mij ook zo. Ik mag er ook niet aan denken dat haar iets zou overkomen. Maar als ik het goed heb begrepen , is er nog alle hoop voor jullie , dus we zullen duimen dat alles goed zal aflopen. Dat kan bijna niet anders !!!

    liefs,

    Nel en Molly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook hier duimen wij en hopen op een goede afloop.
    Goed dat je er zo snel bij was, dan moet het zker lukken.
    Blijf zo positief, denk zeker niet het ergste.
    Veel sterkte en veel moed


    grtjs


    Connie & Tommeke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Jolien

    Ik wens je ook heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd... ik hoop echt voor u en voor Loeka dat alles vlug terug goed komt... ik denk in ieder geval, met al m'n viervoeters, aan u en Loeka tot dit alles terug achter de rug is...

    groetjes
    vicky en co

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolien, Loeka en jij, jullie zijn ECHTE bondgenoten en dat is alvast een hele sterke kracht! Samen met jouw positiviteit en enthousiasme kan dat zeker een stukje helpen in de goede afloop. Ik duim heel hard voor Loeka xxx
    Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey allemaal, bedankt voor de lieve woorden, geeft nog meer moed om de moed niet te laten zakken!! Mijn muis is nog altijd even gek als ervoor, denk niet dat ze er veel last van heeft, de kopzorgen zijn er, maar we proberen optimistisch te zijn, met bleiten komt ge nergens zegt mijne vriend altijd :-) we moeten erdoor, en da komt goed, ik hou jullie op de hoogte!!! Dikke kus van mij en Loekita x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jolien,

    Ik duim heel hard mee voor je lieve Loeka.
    Veel sterkte voor jullie beide
    xxx
    Griet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel sterkte voor Loeka, maar ook voor jou!

    We duimen!!!

    xxx Joke en Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lieve Jolien,
    ik begrijp je zooooo goed.
    ik wens je heel veel sterkte en ik hoop echt dat jouw kanjer het haalt.

    geef hem een heel dikke knuffel vanmij

    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen