woensdag 21 januari 2009

de 10 dagen ....

en weer op de site ...prachtige hondjes in de dodenrij...
ik blijf eraan denken na het zien van deze foto's...
lieve koppie's....vast allemaal prachtig lieve honden ...
vooral het kleintje ...het yorkie mixje laat me niet meer los...
ik heb een zwak voor de kleintjes en ik kan het beeld niet vergeten
dan zit je in je auto...of lig je in bed en denkt aan al deze leventjes ...
prachtige levens....waarom mogen ze niet meer leven ?
waarom zijn ze afgedankt ?
waarom...dat is de vraag...
wat hebben ze misdaan ?
vast helemaal niks....het zijn vast allemaal prachthonden.....
ooit waren het ook lieve kleine pups...ooit waren ze misschien wel geliefd ...en nu ??...
afgedankt...
zomaar.....omdat ze gewoonweg in de weg zitten....
hoe kun je zoiets doen.....hoe kun je een levend wezen zomaar wegdoen
hoe kun je een prachtig dier zomaar in een dodingsstation brengen
ik kan er gewoonweg niet bij ...
ik zal dit nooit begrijpen
had ik maar geld had ik maar plaats dan mocht je bij me komen wonen lieve kleine york mix ...
kon ik je maar redden ...
kon ik maar iets doen ....
voor dit kleintje en al deze anderen die daar zitten
je voelt je zo machteloos omdat je weet dat het niet stopt...
zijn deze weg dan komen er weer nieuwe die hun laatste 10 dagen aftellen
wat zou er door ze heen gaan ??
de angst ...de eenzaamheid...
soms is het beter hier niet te lang over na te denken
ik zat alweer met tranen in mijn ogen toen ik al deze lieve koppies zag...
hoe kun je zoiets doen ...hoe ??
konden we ze allemaal maar redden....
we blijven duimen voor al deze hondjes dat er ooit een einde komt aan deze afschuwelijke praktijken....

one day......

joyce slagt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten