maandag 6 oktober 2008

Puli is blij -Welkom Leon


Lief Dagboek,
Ik heb gisteren geweldig nieuws vernomen, ik ga een nieuwe kameraad krijgen!
Niemand minder dan Leon gaat onze rangen hier vervoegen.
Hakata (An) is al maanden de ACE site aan ’t afzoeken naar een Spaanse sukkelaar. Maar zij is nu eenmaal een tweevoeter die niet over één nacht ijs gaat. En steeds was er twijfel. Tot ze Leon zag. De adoptie werd vliegensvlug geregeld en morgen (dinsdag),jawel, je hoort het goed....morgen zal hij aankomen op Zaventem.
En ik mag mee naar Brussel om hem welkom te heten en ik ga hem ook al meteen op zijn gemak stellen. Daar ben ik goed in. “Puli,” zegt mijn vrouwtje altijd,”gij zou ne goeie spik...spis.... psik..ja, nog iets met loog achter, zijn”.
Vandaag gaat mijn vrouwtje de NAISkids op de hoogte brengen van zijn komst en meteen een “gedragscode” opstellen. Dat heeft ze voor mij en mijn voorgangster, de arme Kyra ook gedaan. De bedoeling daarvan is dat het arme Leonneke zaterdag niet overdonderd gaat worden door de scouts. Hij moet eerst aan alle nieuwe dingen wennen op zijn eigen tempo. Uiteindelijk bleek dat bij mij niet nodig want hoe méér ik geknuffeld werd hoe liever ik het had. Hakata heeft ook gezegd dat Leon zijn eigen naam mag houden.
Ik weet dat hij nu alles zal hebben om een gelukkige hond te worden. En ik zal hem ook helpen zodat hij zijn vorige leven in Spanje vlug kan vergeten.
Dus lief dagboek, binnenkort ga je alles horen over de “wondere lotgevallen en avonturen van Puli en Leon”.
Ik ga nu vlug mijn speeltjes in de speelmand stoppen zodat het hier een beetje proper is wanneer hij op bezoek komt.

Knuf en snuf van een blije Puli

Geen opmerkingen:

Een reactie posten