zaterdag 13 september 2008

Luca

Ik laat eens iets weten van mij voor mijn lieve tijdelijke opvangmama Jolien...
Het gaat nu heel goed met mij. Ik ben al helemaal niet meer zo bang als een aantal weken geleden.
Soms als er iets valt ga ik nog wel bibberend mijn mandje in, maar mijn baasjes komen dan knuffelen en zeggen dat ik niet bang moet zijn.

Het liefste wat ik doe is slapen... elk zacht hoekje in het huis ken ik al heeeeeel goed. Soms ben ik ook een grote deugniet. Handdoeken op de zetel zijn niet veilig voor mij.

Met mijn nieuw zusje kan ik het (meestal) wel goed vinden, soms moeten we nog wat ruzie maken, maar wat er ook gebeurd we komen op voor elkaar.

Op de hondenschool doe ik het ook heel goed. Alleen naar mijn baasje komen doe ik niet zo best. Ik loop hem steeds voorbij. Dit is wel jammer, want nu kunnen mijn baasjes niet met mij naar een bos om me te laten rondrennen zoals mijn zusje.

Iemand tips hoe ik het kan leren?

Binnenkort laat ik nog iets weten.

Dikke knuf,
Luca





1 opmerking:

  1. Hallo lieve baasjes en Luca,

    Hij ziet er echt prachtig uit, dus bravo daarvoor!!
    Een tipje : hij is een jachthond, vindt alles rondom hem reuze belangrijk, kan je het hem kwalijk nemen na een jaar asiel :-)
    ik denk dat dit met de tijd beter zal worden...wat je kan proberen is als hij niet luistert en dus niet terug komt, je gewoon omdraaien en weggaan, en Charra veeeeeeeeeeeeeeeeeeel lof maken omdat zij hopelijk wel terug komt op bevel :-) hij zal dan wel snel gaan beseffen hoe leuk het is om te luisteren...

    een hond heeft liever negatieve aandacht dan helemaal geen, dus negeren kan soms echt werken!! En verder...hij is goed met andere honden en mensen, dus op een veilig plekje kan je het best wel proberen om hem los te laten...hij komt uiteindelijk wel terug...oefenen is de boodschap!!

    Veel liefs en dikke knuffels aan die knapperd van mij en Loeka (die enorme heimwee had na zijn vertrek)XXX

    BeantwoordenVerwijderen