zaterdag 12 juli 2008

"Lucio"....

Black is beautiful....
Toen ik in februari Loeka ging ophalen in Malaga, leerde ik Lucio (nu Hova) kennen.
Hem meenemen kon ik niet, we waren daar om Loeka een thuis te geven...Naarmate de maanden voorbij gingen, bleef arme, zwarte Lucio op de site staan, de belangstelling voor deze prachthond bleef miniem, of beter gezegd nihil...
Ik kon hem niet vergeten, omdat ik hem ken, en omdat ik zelf heb mogen ervaren hoe lief hij wel is. We hebben al meerdere malen ondervonden dat een zwarte hond vaak op de achtergrond blijft, en dat deze honden minder snel een mandje vinden...daarom besloot ik om Lucio naar België te brengen en hem te fosteren, hoe lang maakte niet uit, als hij daar maar weg kon gaan. Ik verwachtte me aan een lang verblijf, hij stond tenslotte al maanden op de site.
Het zou toch al te gek zijn mocht hij nu ineens in een wipje geadopteerd worden.
Ik hoopte dat de belangstelling zou groeien nu hij live te bezichtigen was...en niets was minder waar!
Amper twee weken heeft hij bij ons doorgebracht, want vandaag is Lucio vertrokken, met keitoffe mensen, die hem alle liefde zullen geven die deze zwarte hond verdient.
De meesten horen me al afkomen,maar ik wil dus duidelijk maken dat....
FOSTEREN ZO BELANGRIJK IS!!!
Lucio is een perfect voorbeeld, een zwarte hond, leek op het eerste zicht niets speciaal, maandenlang doorgebracht in El refugio, alsmaar hopend op meer, op een eigen thuis...en na twee weekjes in foster, is hij al geadopteerd....we zijn er weer eens in geslaagd, het is ons gelukt, Lucio is gered, Lucio mag leven en liefde geven...Lucio is zwart...
Jolien

3 opmerkingen:

  1. Ja, geweldig, daar doe je het voor.
    Snap het nog altijd niet dat zwarte honden niet aantrekkelijk zouden zijn, het zijn gewoon schitterende honden en ik spreek uit ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vraag me af waar ze het halen ??
    Een zwarte hond is zeker zo mooi, als je ziet hoeveel aandacht en bewondering ons zwartje krijgt.........
    Maar heb Lucio zelf een tijdje gevolgd, omdat ik het zo'n fijne hond vond, helaas was het niet zijn kleur maar wel dat hij nogal aan de grote kant is, dat speelde ons hier parten.
    Maar vind het fantastisch dat deze mooie lieverd eindelijk zijn gezinnetje heeft gevonden.

    grtjs

    connie & Tommeke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jihààà!..Bingo!
    Alweer een schot in de roos!
    Veel geluk Lucio!
    Knuf en stevige poot van Puli
    BLACK DOG RULE!

    BeantwoordenVerwijderen