dinsdag 8 juli 2014

VERHAAL: Zhina (vroeger Zahina)

Beste dierenvrienden en Fabienne,

Sinds zes weken ben ik de trotse eigenaar van Zhina (bij jullie Zahina).
Toen zij zes weken geleden op Zaventem aankwam en ik haar voor de eerste keer door de tralies van de reisbench kon bewonderen, wist ik het al: dit is mijn kleine meid. Ik stak dan ook heel voorzichtig mijn vinger door de tralies en ontving de eerste likjes van Zhina! In het naar huis rijden, legde zij heel rustig haar kopje op mijn schoot. De eerste kennismaking verliep dus heel vlot.

Nu heb ik niet alleen Zhina, ik ben ook de trotse eigenaar van labradoodle Loesje, een wildebras van 1,5 jaar oud. Wat zou dat teweeg brengen in ons gezin (ik heb zelf nog een gehandicapte zoon)? De eerste kennismaking gebeurde dan maar op onafhankelijk terrein: na wat gesnuffel gingen de twee meiden lekker met elkaar spelen. Oef! Dat was dan toch ook goed verlopen. Wat die twee samen betreft: ze kunnen soms o zo lief zijn voor elkaar en kusjes geven, maar soms kunnen ze ook wel heel hevig zijn en rondcrossen in de tuin, dat ik ze wel wat moet intomen.

Tijdens de eerste nacht heeft Zhina maar twee keer een klein beetje van zich laten horen en toen was alles rustig. Zo flink! Ze slaapt nu 's nachts na haar avondverwennerij (gevulde Kong) lekker in haar bench en ze is proper tijdens de nacht. Overdag heeft ze nog af en toe een ongelukje (vooral als het gras nat is; Zhina houdt niet van gras haha), maar dat zal ook wel beteren. Aan de leiband lopen is voor Zhina ook geen probleem.

Ze is ook echt een zonnetje in huis samen met Loesje, ik zou haar echt niet meer willen missen.

Groeten en veel succes nog met de organisatie en vooral bedankt voor Zhina!

Liliane


Geen opmerkingen:

Een reactie posten