vrijdag 12 november 2010

Oude Hogan zoekt ervaren doventolk


Ik ben sinds mei dit jaar in Nederland. Gered uit het dodingsstation. Naar vier maanden opvang werd ik geplaatst en nu ben ik ben weer terug in de opvang. Ik ben Hogan,een reutje van ongeveer tien jaar. Ik ben niet groot maar wel een beetje dik. Het lukt niet echt op een geschikt plekje te vinden bij mensen die mij begrijpen.

Ik ben doof en daardoor kan ik wel wel eens schrikken van onverwachte bewegingen.

In het opvanggezin is het een rustig hondje die van het leven geniet. Maakt een tevreden indruk. Hij is hier nu weer een kleine week en “van zich af bijten” is niet aan de orde. Wij houden rekening met zijn doofheid, de plek van zijn bench en geen drukte in zijn buurt.

Andere rustige honden geen enkel probleem, kan loslopen en autorijden ook geen probleem.

Katten daagt hij wel eens uit maar verder niet. Ook houdt hij van een lekkere wandeling. Hogan kan ook goed alleen zijn.

Het is van belang dat Hogan een rustige omgeving krijgt met mensen (zonder kinderen) die hem begrijpen. Die hem een beschutte plek geven zodat hij alles kan overzien. Hogan is wat ouder en het gaat allemaal wat trager bij hem. Er is een hernia geconstateerd en verder wat slijtage. Krijgt nu pijnstilling. Verder zijn, zijn organen gezond. Hogan was flink aangekomen en moet wat afvallen.

Wie begrijpt Hogan en geeft hem een veilige rustige plek waar rekening gehouden wordt met zijn beperkingen.

Maar ook iemand die aandacht heeft voor zijn lieve leuke kant.

Kennis en ervaring met oudere dove honden is een must...

Wie geeft hem nog een kans...!

Meer informatie kunt u opvragen bij het opvanggezin. Ik sta u graag te woord!

Vriendelijke groet, Maja van der Kraan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten