donderdag 12 augustus 2010

Bezoek aan het gezin met drie kansloze opvangertjes


De eerst indruk bij mij nabezoekje aan Astrid en Dirk, een hele gezellig ‘beestenboel’, een paradijs voor mens en dier;

Ik mocht Astrid en Dirk leren kennen toen ik op huisbezoek ging voor opvang van één van de kansloze hondjes in de refuge.
Groot was mijn verwondering toen bleek dat er opeens niet één maar liefst drie kanslozen arriveerden op 02/06/2010.

Quatorze, 14 jaar en duidelijk getraumatiseerd

Espero, in mei binnen gebracht, aangevallen door andere honden en vreselijk gewond, miste op dat ogenblik al één oog

Tia, volledig blind en ook niet meer van de jongsten

Eerlijk gezegd ik heb mijn hart vastgehouden,geef toe geen simpele opdracht maar ze zijn er maar prachtig in geslaagd, toen ik aankwam heb ik zelf moeten vragen wie wie was want van de magere hondjes van op foto’s was geen spoor meer.
Ze zijn duidelijk alle drie ‘thuisgekomen’ in dit warme nest.
Tia,nu Mol, is de schaduw van Dirk en nu weet ik niet of dat door ziijn charmes komt maar zeker alleszins door de manier waarop hij ze vertroeteld, hij kookt altijd verse groenten, rijst en gaat kip, varkens en rundsvlees kopen, ja dat alles samen geeft natuurlijk een gigantische feestmaaltijd en dat terwijl Dirk en Astrid zelf vegetariër zijn, prachtig nietwaar !


Espero, nu Mops l is niet meer te herkennen, bijgeknipt, volledig hersteld en een zeer kalm beestje, content met haar nieuwe familie en haar kussentje


Quatorze, nu Pinky, is heen hondje dat veel liefde nodig heeft, blaft veel door duidelijk schrik, loopt weg en verstijfd volledig bij elke aanraking. Heeft ook probleem met het ophouden van de ontlasting, samen met de dierenarts wordt er naar oplossingen gezocht.
Daarnaast hebben we nog Barloef, schrik niet, een kruising tussen duitse herder en rottweiler van 70 kg maar met een koekenbroden harje (6 jaar, geadopteerd in 2008)
Max, gemengd ras, brave loebas (heb ik toch wel alleen een foto van zijn derrière zeker), 10 jaar en geadopteerd in 2001
Tsja, herdershond van bijna 14 j en dementerend, bijna 14 en geadopteerd in 2003
Het was me een eer dit gezin met twee mensen met een gouden hart te mogen leren kennen.

Mogen we hopen dat Astrid en Dirk blijven plezier beleven aan het opvangen van kansloze, het is een wonder als je ziet hoe gelukkig ze allemaal samen leven, een dikke pluim!!

Vele, vele groetjes, Danielle Coeckelberghs

1 opmerking:

  1. lieve Astrid en Dirk , ben zo trots op jullie , en zo blij jullie te mogen kennen ! daar kan ik nog niet aan tippen , wat een prachtig thuis voor de woefjes !
    love kisses aan de lieve bende ! Marijke

    BeantwoordenVerwijderen