zondag 3 mei 2009

Dog Appealing Pheromone (D.A.P)

Beste adoptanten van ACE,

Vorig jaar heb ik mijn nerveuze en schrik-achtige hondje Tonta bij ACE geadopteerd.
Zij is druk en onrustig in huis, blaf veel en kan slecht alleen zijn.

Kortgeleden heb ik een verstuiver met Feromonen aangeschaft, de D.A.P. en ik merk direct resultaat!
Tonta kon niet normaal lopen op het pad en zoefte het hele bos door. Ze sliep niet echt en lag altijd met haar ogen open, ze kon zich niet ontspannen en kefte voortdurend.

Direct de volgende dag nadat ik de verstuiver in het stopcontact had gedaan liep ze in een normaal tempo gewoon over het pad. Ze slaapt vaker met haar ogen dicht en is niet meer de hele dag nerveus.
Mijn andere hond van 15 jaar oud begon, voor het gebruik van de verstuiver, in het weekend vaak rond een uur of 7 smorgens te blaffen. Na het gebruik van de verstuiver is dat uitgesteld tot een uur of 9 (2 uur meer slaap!)

Ik kan mij voorstellen dat meer mensen een hond hebben die door zijn verleden onrustig en angstig kan zijn. Misschien dat deze honden geholpen zijn met deze verstuiver. Hij is ook te verkrijgen in de vorm van een halsband.
Meer hierover is te vinden en te bestellen via internet of via je dierenarts.

De D.A.P. feromoon verstuiver claim een geruststellend effect te hebben op puppies en volwassen honden in stresssituaties:Wetenschappelijk onderzoek heeft de doeltreffendheid van Dog Appeasing Pheromone in combinatie met gedragstherapie tijdens de behandeling van een aantal angst gerelateerde gedragsproblemen zoals scheidingsangst en angst voor vuurwerk aangetoond. Tijdens de behandeling van honden die lijden aan scheidingsangst, bijvoorbeeld, bleek dat na 28 dagen bij 85van de honden het vernielen tijdens de afwezigheid van de eigenaar was gestopt of verminderd. De toepassing van feromonen lijkt echter het brede veld van de vermindering van stress te bestrijken. De geruststellende eigenschap van DAP kan worden benut in iedere situatie die gepaard gaat met stress en waarin een beroep wordt gedaan op het aanpassingsvermogen van de hond, zoals: een verhuizing, het ontvangen van onbekende bezoekers, het introduceren van nieuwe prikkels en niet te vergeten tijdens de plaatsing van puppies bij de nieuwe eigenaars.


Succes,

Jessica van Pelt

1 opmerking:

  1. Heel erg interessant, heb het nog gehoord en het is zeker een aanrader !!!


    grtjs


    connie & Tommeke

    BeantwoordenVerwijderen