vrijdag 9 januari 2009

Als jij maar bij mij bent.

Mijn leven duurt maar kort en
elke scheiding van jou zal voor mij lijden beduiden
Bedenk dat voor je mij aanschaft
Geef mij de tijd en de mogelijkheid
Te begrijpen wat je van mij verlangt
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf.
Jij hebt je werk en je vrienden…
ik heb alleen jou.
Praat met mij.
Al begrijp ik je woorden niet altijd
dan versta ik toch de stem die tot mij spreekt.
Wees ervan overtuigd: ik vergeet niets.
Niet de steen die tegen mij opgeheven wordt.
Doch ook niet de hand die eens goed voor mij was.
Als je op het punt staat mij te slaan
bedenk dan, dat mijn kaken ook jou pijn kunnen doen.
Maar daar maak ik geen gebruik van.
Scheldt mij niet uit,wanneer ik soms niet gehoorzaam,
mogelijk voel ik mij niet goed.
Misschien ben ik ziek.
Als ik in de auto op je moet wachten, in een warm jaargetij,
zet mij in de schaduw maar bedenk dat de zon zich verplaatst
en wolken op kunnen lossen.
Geef mij meer aandacht als ik oud wordt
Ga de zwaarste weg met mij mee.
Zeg niet: ik kan het niet aan.
Zeg ook niet het moet gebeuren in mijn afwezigheid,
Alles is makkelijker voor mij…
Als jij maar bij me bent
Vanwege Griet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten